به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت؛کنفرانس آموزشی رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر اشعه با حضور جمعی از کارشناسان واحدهای تصویر برداری و بیمارستان برگزار شد.
در این کنفرانس آموزشی دکتر ذاکر صالحی مدیر گروه پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به تشریح اصول رادیوبیولوژی، آثار و پیامدهای مواجهه با پرتوهای یونیزان و راهکارهای حفاظت از بیماران و کارکنان پرداخت.
وی با اشاره به اهمیت رعایت اصول ایمنی در مراکز درمانی اظهار داشت: استفاده از پرتوها در تشخیص و درمان بیماریها نقش بسیار مهمی دارد، اما بیتوجهی به اصول حفاظت پرتویی میتواند پیامدهای جبرانناپذیری برای سلامت افراد به همراه داشته باشد. از اینرو رعایت استانداردهای ایمنی، به کارگیری تجهیزات حفاظتی و مدیریت صحیح میزان مواجهه با پرتوها از ضروریات فعالیت در بخشهای مرتبط است.
مدیر گروه پرتو شناسی دانشگاه همچنین بر ضرورت آموزش مستمر کارکنان تأکید کرد و افزود: آگاهیبخشی و به روز رسانی دانش علمی کارکنان حوزه سلامت، نقش مؤثری در کاهش خطرات احتمالی ناشی از پرتوها و ارتقای کیفیت خدمات درمانی دارد.
در پایان این کنفرانس دکتر صالحی از بخشهای تصویربرداری، NICU و اتاق عمل بیمارستان بازدید و ضمن بررسی روند ارائه خدمات، نکات تخصصی و توصیههای لازم در زمینه حفاظت پرتویی و ایمنی کارکنان و بیماران را ارائه کرد.
گفتنی است این کنفرانس با امتیاز بازآموزی ۵ ساعته برای شرکتکنندگان برگزار شد.
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
